:: Saya Anak Malaysia ::

Proud To Be Malaysian

Kasih Sayang Seorang Insan yang Bernama Suami

Semalam adalah hari yang paling teruk dalam hidup kite. Doktor kata kite keracunan makanan, sebab overdose makan durian. Tapi macam tak percaya je... sebab dari kecik kite ni "hantu durian". Selalunya makan sebakul durian pun maintain je. Mungkin kite dah tua kot.... tapi betapa menderitanya kite semalam Tuhan aje yang tahu. Badan sakit-sakit, perut kembung sampai jadi buncit, lepas tu muntah2 nak dekat sepuluh kali. Tak boleh berjalan langsung, kepala pening macam nak pengsan. Nak baring, sakit badan. Nak duduk plak, sakit pinggang. Nak jalan jauh sekali. Memang menderita sangat semalam.

Tapi nasib baik hubby kite ada. Dia yang bersusah-payah jaga kite. Dia terpaksa ambil cuti semata-mata sebab tak sampai hati nak tinggalkan kite bersendirian kat rumah, walau pun sebenarnya sekarang ni dia sibuk sangat dengan kerja. Pagi semalam, sebenarnya hubby kite dah bersiap-siap nak pergi kerja, tapi bila dia tengok kite lembik je... terus dia buat keputusan untuk ambil cuti.

Masa kite sakit, hubby kite buat semuanya untuk kite. Dialah yang suap kite, mandikan kite, salinkan pakaian kite, pimpinkan kite berjalan, bancuhkan air, suapkan ubat,sapukan minyak panas kat badan kite, urutkan badan kite. Malah muntah kite pun dia tolong basuhkan. Petang semalam, kite kena inject dengan doktor kat bontot... heheheheh. Hubby kite la jugak yang sapukan vicks kat tempat kena inject tu takut bengkak. Bukan tu saja, petang semalam hubby kite bawak kite keluar jalan-jalan ambik angin, bagi kite fresh. Dia sentiasa berada di sisi kite. Hubby kite tak jemu-jemu peluk, pastu cium pipi kite, dan tak lupa kata " Abang sayang Manje". Kehadiran dia di sisi kite mengurangkan kesakitan yang kite tanggung. Kalau Hubby kite tak jaga kite, tak tau la apa jadi kat kite. Agaknya terbaring kat toilet je kot, sebab dah tak larat nak naik-turun tangga ( Bilik kitaorang kat tingkat tiga ).

Hubby kite memang seorang suami yang baik dan amat penyayang. Kalau orang lain, tak tau la sanggup ke tak teman kite muntah berkali2 dalam sehari. Layanan hubby kite membuktikan betapa dalamnya cinta dia pada kite. Hari ni, Hubby kite dah pergi kerja sebab kite dah sihat sikit, walau pun masih mc lagi. Ni tengah tunggu dia balik kerja. Tak sabar nak jumpa dia. Rasa rindu sangat. Betul kata orang, setiap yang berlaku ada hikmahnya. Walau pun badan kite merana sebab sakit, tapi time kite sakit tu la merapatkan lagi hubungan kitaorang sebagai suami isteri. Semalam kitaorang tak berenggang langsung. Seperti kata hubby kite, dia rasa seronok dapat jaga kite sebab dia rasa, sayang dia pada kite semakin bertambah berlipat kali ganda.

Abang, terima kasih sebab jaga Manje. Manje sayangkan Abang sangat-sangat.

7 comments:

Anonymous said...

Woww, your hubby is so sweet. Get well soon Mrs. Nkdwz

Hakim Mahkamah Shariah said...

Akum Kak Nurul, ala ciannya dia sakit. Meh sini kita cium sket. Mesti terus sihat. Best la suami akak.... tabik spring kat dia.

air sarsi said...

sesungguhnya sakit itu adalah penghapus dosa2 kecil yang kita lakukan. Bersabarlah menghadapi dugaan Allah. Semoga cepat sembuh.

dak comel said...

ye la..orang dah ada hubby..leh laa nak manje..orang jaga..

Anonymous said...

aku pun nak laki gak!!!!!!!!!!!!1 aku nak kawin tapi bapak aku marah. hampeh

Anonymous said...

sweet couple....semoga kalian bahagia selamanya...

Anonymous said...

bahagianya... ni rase nk kawen ni...hehe