:: Saya Anak Malaysia ::

Proud To Be Malaysian

Math Problem

Ini ada satu soalan matematik.... sumbangan seorang rakan. Sesiapa yang bijak, try la selesaikan masalah Ahmad:

Ahmad miskin. Die takde duit. Die nak beli baju yang berharga RM50.

Die pinjam kat kawan A RM25

dan die pinjam kat kawan B RM25

so die pegi la nak beli baju tu

masa die pegi. die tgk baju tu sale. harga turun.

baju tu skarang berharga RM45

die bayar then die dapat baki RM5

die bagi kawan A RM1

dan die bagi kawan B RM1

die tinggal RM3

die hutang kawan A RM24
dan die hutang kawan B RM24

so die hutang RM48

die ade RM3 skarang

RM48 + RM3 = RM51

Macam mane boleh ada lebih RM1 ?, padehal die pinjam RM50 jer...

Anybody knows the answer?

6 comments:

Mohd Farid Bin Baharudin said...

loo... diam2 je la kalau lebih.. bole beli karipap seringgit...

Nkdwz said...

heheheehe. Abang beli la karipap. pastu boleh kite makan sama yek

Anonymous said...

tu xbetol tu..nape nk tmbh 48 dgn 3..cuba kalo die bayar rm2 kat a & b,mesti hutang die jadi rm46,pastu tmbh rm1 kat tgn die..mane pegi ilang rm 3?haa..tu operasi tmbah yg xkena mengena.hehehe..anyway,it's nice;-)

Nkdwz said...

hahahaha..... akhirnya ada orang dapat jawab jugak. tahniah......

Anonymous said...

pandainyer ko mengelirux org...hahaha.
sekali da bce teka-teki aku dah tau ape clapnyer...
yg ko nk p tambah 3 ringgit wak pe?
patutnye ko g bhgi rm3 tu kpd 2 tuk byr si a dgn si b..selesai mslh...
hahaha...
k..

erin,

Anonymous said...

buy tramadol 100mg tramadol for dogs in liquid - tramadol online usa